Felanmälan & hjälp

Självklart kan det dyka upp saker som kan täckas av garantin. Upptäcker du något sådant skall du rapportera det till styrelsen genom mail på brforigo@gmail.com

Att ta med vid en felanmälan

  • För och efternamn
  • Mobilnummer
  • Adress, lägenhetsnummer och våning
  • Beskrivning av felet
  • Eventuellt bild på felet

Efter en felanmälning till styrelsen kommer någon från styrelsen att behöva komma förbi och dokumentera felet för att kunna felanmäla detta till Skanska.

Nabo hanterar inte garantiärenden och alla felanmälningar hit som leder till en kostnad kommer att debiteras på felanmälaren.

Fastighetsskötare

Nabo är vår nuvarande fastighetsskötare. De ansvarar för förvaltningen av våra trapphus. Är det något i allmänna utrymmen som det är trasigt eller ur funktion kan ni antingen maila felanmalan@nabo.se

Namnbyte på dörr och porttelefon

För att få namnet vid dörren, brevlådan och i porten ändrat måste du göra en felanmälan till vår tekniska förvaltare Nabo. Detta gäller också om namnen måste ändras av olika skäl, exempelvis giftermål eller vid försäljning.

maila till felanmalan@nabo.se för att anmäla ett namnbyte.

Hissar

Vid driftstopp av hissen skall styrelsen meddelas på brforigo@gmail.com

Styrelsen kommer att granska felet och att anmäla felet till Schindler om det inte kan lösas utav oss.

Vi uppmanar boenden att hålla en extrakoll på hissens dörrspår. Småstenar som hamnar dör orsakar tyvärr majoriteten av driftstoppen. Ser ni småstenar eller grus får ni gärna plocka bort detta.